Gerelateerde afbeelding

Als we tegenover de veranderde behoefte van de leidinggevende de behoeften van de medewerker plaatsen, zien we vooral bij de medewerker nadruk op elementen als waardering, respect en zelfverwerkelijking. Minder belangrijk zijn de elementen als fysiologische behoeften, veiligheid en sociale behoeften.
Als we de behoeften kantoor huren utrecht van de leidinggevende en de medewerker naast elkaar zetten, zien we vooral raakvlakken ontstaan tussen de behoeften aan de bovenkant van de beide piramides. Met betrekking tot deze ‘hoge’ behoeftencategorieĆ«n zullen dan ook de wederzijdse belangen gevonden worden. De relatie tussen leidinggevende en medewerker wordt dan gebaseerd op elementen als gelijkwaardigheid, respect en aandacht.
Communicatieve vaardigheden zijn voor de leidinggevende van cruciaal belang, waarbij de aandacht voor de medewerker centraal staat. Consequenties voor de kantoor huren eindhoven nieuwe manier van leiding geven zijn in figuur 6.18 in beeld gebracht.
Bron: Een verkenning naar veranderingen in werknemerswensen en de managementconsequenties daarvan, A.W. de Korte en J.F. Bolweg, Van Gorcum/S1ichting MaMgement Studirs, 1993 .A. Figuur 6.18 Managementaspecten bij de manager als coach
De manager De kantoor huren rotterdam manager dient een open communicatiestijl te hebben en aandacht voor zijn medewerkers. Het gaat hierbij om het stimuleren van de motivatie en betrokkenheid van medewerkers. In organisaties kan dit leiden tot vergaande autonomie en delegatie van verantwoordelijkheden.
Veel nadruk dient kantoor huren amsterdam gelegd te worden op teambuilding. De manager wordt vooral aangesproken op zijn vermogen een groepsgevoel te kweken. Managers worden hierop ook geselecteerd.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *